Volgen

Waarom komen (test)mails van ProMail niet aan binnen onze eigen organisatie?

In WebGenerator ProMail zijn op allerlei manieren maatregelen genomen om ervoor te zorgen dat mails goed worden bezorgd. Mocht u echter merken dat mailings binnen uw eigen organisatie structureel en bij alle ontvangers binnen uw eigen maildomein niet binnenkomen, dan is er mogelijk sprake van een streng spam-filter op uw mailserver. Dit kan mogelijk worden opgelost door uw IT-afdeling of systeembeheerder de IP-adressen en/of verzenddomeinen van de ProMail-verzendservers te laten "whitelisten" op de mailserver. 

Onderaan dit bericht kunt u een bestand downloaden met die IP-adressen en verzenddomeinen. Wij kunnen u helaas niet verder technisch ondersteunen op dit gebied, hiervoor zult u zich tot uw eigen IT-deskundige moeten wenden.

Aanvullende opmerkingen

Bovenstaande maatregelen zijn bedoeld om blokkades op mailserver-niveau te verhelpen. Het kan echter ook zo zijn dat mails wel voorbij de mailserver komen, maar bij de eindontvanger in de spam-folder terecht komen. We adviseren dan ook om dat ook even te controleren.

Er zijn vele andere redenen waarom spam-filters uw nieuwsbrief kunnen blokkeren, zoals overmatig GEBRUIK VAN HOOFDLETTERS, vreemd g e b r u i k  v a n  s p a t i e s in tekst (spammers gebruiken dit als trucje om spam-woorden onherkenbaar te maken), onnodig veel uitroeptekens!!!! of vraagtekens????, woorden als "gratis" en "free", het gebruik van letterlijke URL's en meer. Mocht u het gevoel hebben dat uw nieuwsbrief te vaak in spamfilters blijft steken, controleer dan ook eens op die zaken.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen