Volgen

Veranderingen in uw e-mail via IS Group (Pins) m.i.v. zondag 15 december 2013, 15:00 uur

Voor een aantal klanten hebben wij domeinen geregistreerd via onze hosting partner IS Group (voorheen Pins). Vaak zijn daarbij ook mailboxen afgenomen. Als dit voor u ook geldt is onderstaande informatie voor u van belang.

Tussen zaterdagavond 14 december 21:00 uur en zondagmiddag 15 december 15:00 uur vernieuwt IS Group haar mailplatform. U dient daarom het POP-server adres in de instellingen van uw e-mailprogramma aan te passen. Wij vragen u het onderstaande goed door te lezen en NA de migratie uit te voeren.

...........................................................................................................................................................................................................................................................................................

Verandering POP-server adres (instelling in uw e-mailprogamma):

pop.werkonline.nu

U dient dit nieuwe POP-server adres in de instellingen van uw e-mailprogramma in te voeren. Dit is het enige dat u hoeft aan te passen: alle overige instellingen (SMTP-server, gebruikersnaam, wachtwoord, poort, etc.) blijven ongewijzigd.

  • De nieuwe POP-server heet: pop.werkonline.nu

Na het wijzigen van de POP-server zal het mailprogramma alle mail weer binnenhalen.

Let op: het is mogelijk dat u ook e-mail accounts van andere aanbieders heeft. Verander alleen e-mail accounts waar u het oude POP-server adres pop.altijdenoveral.nl ziet staan: dit zijn e-mail accounts die via IS Group lopen.

Onderaan deze pagina vindt u een uitleg over het aanpassen van het POP-server adres voor de meest voorkomende e-mailprogramma’s.

Bovenstaande aanpassing geldt alleen voor e-mailadressen waarvoor u daadwerkelijk een mailbox heeft. Mogelijk heeft u ook adressen die geen eigen mailbox hebben, omdat mail aan die adressen automatisch wordt doorgestuurd. Dergelijke adressen staan waarschijnlijk niet ingesteld als e-mailaccounts in uw e-mailprogramma en u hoeft daar dus ook niets voor aan te passen.

...........................................................................................................................................................................................................................................................................................

Verandering adres webmail: https://owa.werkonline.nu

Ook de webmail-dienst is veranderd. U kunt voortaan uw webmail benaderen via het adres https://owa.werkonline.nu.

Nota bene: webmail is een hulpmiddel om mail te controleren als u even niet in de buurt van uw eigen PC bent (bijvoorbeeld op vakantie). E-mails die u al heeft binnengehaald via uw normale e-mailprogramma, ziet u niet meer in de webmail. Als u berichten verzendt via webmail, dan ziet u die verzonden berichten niet terugkeren bij de "Verzonden items" op uw reguliere computer. Mail daarom bijvoorbeeld een CC of BCC naar uzelf als u via webmail berichten verstuurt.

...........................................................................................................................................................................................................................................................................................

Veelgestelde vragen

Wanneer moet ik deze verandering doorvoeren?
IS Groep voert de verandering door tussen zaterdagavond 14 december 21:00 uur en zondagmiddag 15 december 15:00 uur. U kunt de POP-server aanpassing ná zondagmiddag 15:00 uur doorvoeren.

Kan ik de aanpassing ook vooraf doorvoeren?
Nee, u kunt beter wachten met de POP-server aanpassing tot of na zondagmiddag 15 december 15:00 uur. U kunt het bijvoorbeeld ook maandagochtend doen. U ontvangt dan even geen mail tot u de POP-sever heeft aangepast, maar zodra u dat wel heeft gedaan komen alle mails alsnog bij u binnen. 

Het is nog geen zondagmiddag maar mijn mail werkt niet meer...
Mocht u merken dat u al vóór zondagmiddag 15:00 uur geen mail meer kunt ophalen, dan is/zijn uw e-mailaccounts waarschijnlijk al overgezet en kunt u op dat moment de POP-server al aanpassen.

Raak ik e-mails kwijt?
Nee, u raakt geen e-mails kwijt. Als u de aanpassing pas later doorvoert komen in de tussentijd aan u verzonden mails alsnog binnen.

Moet ik nog meer dingen aanpassen behalve de POP-server?
Nee, het POP-server adres is echt het enige dat u hoeft aan te passen.

Ik haal mijn e-mail ook op via mijn telefoon en/of op meerdere computers. Moet ik het POP-server overal aanpassen?
Ja, op elk apparaat waar u met een e-mailprogramma uw e-mail ophaalt van de POP-server van IS Group dient u dat POP-server adres aan te passen. Let op: dit geldt niet als u uw mail laat doorsturen naar een ander e-mail adres op een ander apparaat (u haalt uw mail dan immers niet rechtstreeks van de POP-server van IS Group op).

Het lukt niet... kunnen jullie me helpen?
Ondervindt u problemen, stuurt u dan een mailtje naar helpdesk@webgenerator.nl. Wij zullen zo snel mogelijk reageren.

.........................................................................................................................................................................................................................................................................................

POP-server instellingen voor de meest gebruikte e-mail programma's

De principes voor het instellen van een POP-server adres zijn voor veel e-mail programma's op hoofdlijnen vergelijkbaar. Hieronder hebben we de benodigde handelingen voor de meest gebruikte e-mail programma's voor u op een rijtje gezet.

Microsoft Outlook 2010 voor Windows

  • Ga in Outlook links bovenin naar ‘Bestand’, ‘Accountinstellingen’, ‘Accountinstellingen’.
  • Hier kiest u uw bestaande POP3 account. Vervolgens kiest u voor ‘Wijzigen.’
  • Bij ‘Server voor inkomende e-mail’ ziet u staan: pop.altijdenoveral.nl *
  • Dit past u aan naar: pop.werkonline.nu
  • De overige instellingen blijven gelijk. Door op ‘volgende’ te klikken, bevestigt u de wijziging.

* Ziet u hier een ander POP-server adres staan, dan gaat het om een e-mailadres dat niet via IS Group loopt (bijvoorbeeld omdat u meerdere e-mailaccounts bij verschillende aanbieders heeft). Verlaat dan het scherm zonder aanpassingen te maken.

Outlook 2011 voor Mac

  • Kies bovenin uw Outlook 2011 voor ‘Tools’ en vervolgens ‘Accounts’.
  • Klik op uw account om bij de instellingen te komen.
  • Bij ‘Server voor inkomende e-mail’ ziet u staan: pop.altijdenoveral.nl *
  • Dit past u aan naar: pop.werkonline.nu
  • De overige instellingen blijven gelijk.

* Ziet u hier een ander POP-server adres staan, dan gaat het om een e-mailadres dat niet via IS Group loopt (bijvoorbeeld omdat u meerdere e-mailaccounts bij verschillende aanbieders heeft). Verlaat dan het scherm zonder aanpassingen te maken.

Mozilla Thunderbird

  • Kies bovenin uw Mozilla Thunderbird voor ‘Extra’ en vervolgens ‘Accountinstellingen’.
  • Klik op uw account om bij de instellingen te komen.
  • Bij ‘Server voor inkomende e-mail’ ziet u staan: pop.altijdenoveral.nl *

  • Dit past u aan naar: pop.werkonline.nu

  • De overige instellingen blijven gelijk.

* Ziet u hier een ander POP-server adres staan, dan gaat het om een e-mailadres dat niet via IS Group loopt (bijvoorbeeld omdat u meerdere e-mailaccounts bij verschillende aanbieders heeft). Verlaat dan het scherm zonder aanpassingen te maken.

iPhone / iPad

  • In ‘Instellingen’ selecteert u ‘E-mail, contacten, agenda’s.’
  • Kies het account waarvoor u de instellingen wilt wijzigen.
  • Bij ‘Server voor inkomende e-mail’ ziet u staan: pop.altijdenoveral.nl *

  • Dit past u aan naar: pop.werkonline.nu

  • De overige instellingen blijven gelijk.

* Ziet u hier een ander POP-server adres staan, dan gaat het om een e-mailadres dat niet via IS Group loopt (bijvoorbeeld omdat u meerdere e-mailaccounts bij verschillende aanbieders heeft). Verlaat dan het scherm zonder aanpassingen te maken.

Outlook 2007

  • Kies bovenin uw Outlook voor ‘Extra’ en vervolgens voor ‘Accountinstellingen’.
  • Selecteer het account dat u wilt wijzigen en klik op wijzigen.
  • Bij ‘Server voor inkomende e-mail’ ziet u staan: pop.altijdenoveral.nl *

  • Dit past u aan naar: pop.werkonline.nu

  • De overige instellingen blijven gelijk.

* Ziet u hier een ander POP-server adres staan, dan gaat het om een e-mailadres dat niet via IS Group loopt (bijvoorbeeld omdat u meerdere e-mailaccounts bij verschillende aanbieders heeft). Verlaat dan het scherm zonder aanpassingen te maken.

Was dit artikel nuttig?
Aantal gebruikers dat dit nuttig vond: 0 van 0
Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen